fitnesskamp.blogg.se

30 dagar fitnessfight med World of Shape

10 dagar kvar till start.

Kategori: Innan start

Igår skulle jag anmäla mej till fitnessfighten men självklart var det fel på deras hemsida då eller var det ett tecken på att jag INTE skulle anmäla mej hahaha

Faktum är att jag redan for 2 månader hittade deras sida och de lät ju verkligen bra men sen att träna VARJE dag….. kändes inte som en hit.

Så jag tränade på som vanligt = löpning,step,body combat,body pump och zumba  3 – 4 dagar i veckan.

Sen kom jag på den briljanta ideen att jag skulle börja springa hem från jobbet,vilket är 10 km.I vanliga fall brukar jag springa 5-8 km på blandad terräng.

Jobbet – hem = asfalt…. och med det fantastiska vädret som vi har har nu (jag bor på Rhodos) så tänkte jag utmärkt tillfälle att njuta av det samtidigt som jag tränar och självklart spara in tid från gymet som jag då knappast behöver gå till…..

Att mina benhinnor ar känsliga glömde jag visst bort...och att enbart springa på asfalt kanske inte var det bästa för dom.

Iallafall det var verkligen toppen att springa den här sträckan och jag njöt verkligen av det.

Tills jag kom till vecka 2……. Aj e allt jag kan säga och dags for benhinnorna igen.

Första veckan var allt som hade med benrörelse  = plåga.

Vet att de enda som hjälper ,för mej iallafall, e vila 3- 4 veckor.Som e skit trist.Men inget att göra. Efter en vecka kunde jag iallafall GÅ en bit av sträckan iallafall.Försökte köra lite step men nej icke sa nicke.Så blev ingen träning ALLS.

Och nu har de gått ca 3 veckor och självklart är benhinnorna betydligt bättre men nu har jag ju kommit ifrån tränningen lite.Därför tänkte jag – fitnessfighten utmärkt.

Man kan ju vinna både pengar och en resa oxå så inte helt fel för motivationen.

Samt jag behöver verkligen lite mer varierad träning för att stärka benhinnorna.

Så nu kör vi !!!!!!!!

10 dagar kvar 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: