fitnesskamp.blogg.se

30 dagar fitnessfight med World of Shape

Dag 16

Kategori: Start -nu kör vi!!

Igår var första dagen som jag verkligen var urless på ALLT – träningen,maten allt kändes bara som skit helt enkelt hahahah Tränade verkligen på sparlåga helt utan energi.De regnade ute och jag hade varit EXTREMT busy på jobbet.När jag kom hem var de lego bitar over hela golvet.Tvätten ifrån dagen innan låg i drivor –halvblöta såklart eftersom min partner hade fått ta in dom pga regnet .Disken var enorm (och då har jag ändå diskmaskin hahha) men de var verkligen en sån där dag då allt bara blir fel.Dan innan hade jag varit på blind date med min kompis och slurpat frappe (och jag dricker INTE kaffe hahah) så på kvällen var jag hur pigg som helst och somnade riktigt sent och sen upp i ottan som vanligt zzzzzz

21.00 gick jag därför och sov hahaahhh tänkte de var de enda vettiga .

Och se där igen hur viktigt sömnen faktiskt är hahha sover du dåligt så blir allt bara blä…..

Så idag e jag back on track och redo för den slutgiltiga fighten hhahah.. nästa vecka e ju SISTA veckan!!!

 

Frukost: Havregrynsgröt med bär + 2 äggvitor (har blivit min favvo frukost och framför allt äggvitorna hahah för dom gör gröten så himla krämig)knäcke med skinka.

Mellis:Skagenröra m knäcke (gjorde en rejäl sats igår orkar inte hålla på varje dag)

Lunch:Kyckling file i ugnen med penne och keso/soltorkad tomat röra + salad

Mellis: Skagenröra m knäcke (ja igen MUMS!) MÅSTE testas!!!!

 

Middag kommer troligtvis bli samma som lunch eftersom jag gjorde 4 portioner kyckling på en gång.

Kvällsmål troligtvis äggvite omelet m skinka.

 

 

TIPS!

Gör inte saker och ting krångligare än de behöver vara.

Gör alltid minst dubbelt upp så du alltid har något färdigt.

Äter barnen hamburgare stek 150 burgare till dej.Ska barnen ha köttfärssås gör samma till dej.

Och ja barnen kan faktiskt äta maten tillagad a’la FF men i andra proportioner….så glöm att laga på 2 olika vis.Alla kan äta samma J Själv gjorde jag inte så i början………blev MYCKET jobbigt ….puh

Ugnen = utmärkt redskap–in med flera kyckling filer och potatis t.e.x så har du ju tid med annat under tiden.Eller stek en vanlig köttbit helt enkelt bara.Enkelt är oftast godast och du behöver inte tänka.

Eller min nya grej –gör en rejäl sats med skagen röra så har du mellis färdigt i flera dagar,bara lägga till knäcke och 100 g röra –enkelt och SUPER mumsigt !Får inte missas !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: