fitnesskamp.blogg.se

30 dagar fitnessfight med World of Shape

Dag 11

Kategori: Start -nu kör vi!!

WOW  redan dag 11 – toppen  ! 

Idag på Jarkos blogg http://se.worldofshape.se/blog/jarkko/ står de:

Rätt träning, kost och vila är grunden av ett balanserat liv och välmående.

Men de vet vi ju faktiskt alla.

Själv tyckte jag alltid att de var något jag följde.

Jag tränade aerobics 3-4 ggr i veckan,löptränade när jag kunde och tyckte jag åt ganska hälsosamt dvs tallriksmodellen med halva sidan salladen och de andra delarna kött och kollisar oftast.

Eftersom jag e en riktig socker  råtta så åt jag sådant på Lördagar i valfri mängd såklart  ;-)

Men vad då en gång i veckan e ju inget :-)

Sen var de det där med coca cola som jag fullkomlig älskade och gärna drack på vecko dagar eller när jag kände mej trött.........eftersom jag inte dricker kaffe...eller helt enkelt för det var Fredag  :-)

Och anledningen till att jag inte dricker kaffe e för att jag har ”känslig mage” .

Och visst blev jag något bättre när jag slutade m kaffe för några år sedan.

Men jag hade ju iallafall en del problem med magen.

Brukad alltid säga att så länge man tränar kan man äta vad som helst.

Och om man vet att man ätit mycket onyttigt får man träna extra.

Samt de konstanta suget efter allt och inget.

Diet –nej usch ingen karaktär för.Tänkte att träningen löser den biten.

Och de e ju ganska sunt tänkt MEN faktum e ju att jag vägde lite för mycket (10 kg) och hade för stort midjemått (om man ser till BMI) och aldrig kunde hitta byxor t.e.x för dom kom till vaderna och stopp.

Samt en valk över byx kanten så HIMLA tjusigt hhahah och senaste året enbart använt tights för de går ju över vilken mage som helst hahahah 

Och var jag pigg – nej jag var konstant trött oavsett hur mycket jag sov.

Klockan 21 var jag helt slut........... 

Förändrades min kroppsform av mitt tränande eller ”sunda tänkande”

SVAR – NEJ inte de minsta någonsin

 

Dom här dagarna med FF har varit skit tuffa med all planering och träning  och tagit massa tid. 

Men nu dag 11

-       E jag piggare än på flera år

-       Magen gör varken ont eller e uppblåst.

-       Och jag har ett midjemått som e 7 cm mindre 

        Det e  2-3 händer ca som e helt borta på 10 dagar :-) 

Så hur de än går i slutändan har jag verkligen fått upp ögonen på hur man faktiskt kan leva och må och hur man faktiskt KAN förändra sin kroppsform.

Jag hade aldrig gjort det utan WOS.Det var precis det dragplåstret jag behövde.

 

Så nu kör vi !

Alla vinner helt enkelt !!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: